Fundación Metta-Hspice

Misión, visión y valores

Tras muchos años de experiencia dentro de nuestro modelo, un grupo de personas de diferentes campos decidimos dar vida a este proyecto y crear una fundación dedicada al acompañamiento al proceso de morir desde todos los ámbitos: social, sanitario, emocional y con especial énfasis en el espiritual.

MISION
Nuestra misión es proporcionar un acompañamiento espiritual laico a las personas que así lo soliciten, en su proceso de morir. Conforme a sus convicciones y creencias, centrado en la dignidad de la persona. Ofrecer apoyo a quienes cuidan de estas personas durante la fase terminal y, tras la muerte, en el periodo de duelo.

VISION
Abordar, desde la Humanidad compartida, esta fase de la vida, dando a las personas que dejan este mundo la misma ternura y atención que ofrecemos a los que nacen.

Nuestros VALORES
Respeto, empatía y compasión. Rigor y confidencialidad, compromiso en el desarrollo de todas nuestras actividades.
Transparencia en nuestra gestión.
Confianza y entusiasmo.

Agenda 2030
Nuestro trabajo alineado con el desarrollo sostenible y los objetivos de la Agenda 2030. Salud y bienestar. Igualdad de género. Reducción de desigualdades. Alianzas para conseguir objetivos.

Patronage

The Board of Trustees of the Foundation is composed of the following persons:

Vicente Arráez

President

Tayra Velasco

Vice President

Pedro Juez

Pim Van Lommel

Gabriel Heras

José María Tomás y Tio

Virginia Gawel

Guillermina Perrin

Mayte Criado

Volunteering

The METTA HOSPICE FOUNDATION has a team of volunteers, who are part of the teams that are offered, in a personalized way, to cover the pragmatic aspects that arise during the process of dying, this staff is specially trained to collaborate with relatives and patients and they act in a totally altruistic way. Adapting to the usual practical needs in these situations. Complying with all the requirements of Spanish legislation.

DESCRIPTION OF ACTIVITIES:

• Presence in the place where the person is in the process of dying
  • Availability to meet your basic needs
  • Facilitate family resting times, assuming the tasks they normally perform in the accompaniment
  • How many practical tasks are entrusted complementing those carried out by professionals or institutions

Benefactors

The Foundation's BENEFACTORS are all those individuals or legal entities that, in a generous way, through financial contributions or collaborations, give support and make viable the Foundation's projects.

Ya contamos con un buen número de benefactores, pero necesitamos muchos más.

Puedes hacer un donativo ingresando la cantidad que quieras en la cuenta:

Statutes

Para consultar los estatutos completos, mira el documento:

Statutes in Spanish

General service charter

Services provided:

• Spiritual accompaniment to people in the moment of death
  • Support for the families that accompany the process
  • Management of a center for the accompaniment
  • Training of professionals
  • Training of volunteers
  • Training of companions

Quality

Rights of the beneficiaries:

• The Metta Foundation is committed to providing a global quality service, achieving that the valuation of the beneficiaries, is equal or superior to 7.50 points, on a scale of 0 to 10 and that more than 85% of the Beneficiaries are satisfied with the service received.
  • The Metta Foundation will have adequate facilities for the service provided, without architectural barriers for access in any of them and with a high degree of functionality, comfort, order and cleanliness. In the assessment given by the users, the average level of satisfaction, measured on a scale of 0 to 10, should be higher than 8 points.
  • The Metta Foundation will have a highly qualified and professional staff. In the assessment given by the users, the average satisfaction level, measured on a scale of 0 to 10, should be higher than 8 points.
  • The Metta Foundation will provide a minimum training time to all its staff of at least 40 hours per year
  • The staff of the Metta Foundation will provide their service with an impeccable treatment, based on respect for the dignity of the person. In the assessment given by the beneficiaries, the average level of satisfaction, measured on a scale of 0 to 10, should be higher than 8.5 points.
  • The Metta Foundation will serve more than 90% of the beneficiaries in a maximum waiting time of 48 hours. The beneficiaries can submit a claim for waiting time that will be answered informing them about the specific causes for which the commitment could not be fulfilled. In the assessment given by the beneficiaries, the average level of satisfaction with the waiting time, measured on a scale of 0 to 10, should be higher than 8 points.
  • The Metta Foundation undertakes to receive and process the suggestions, claims and congratulations presented by the beneficiaries regarding the services provided, answer them in an appropriate manner and as quickly as possible and, from them, implement actions to improve the service . Answer 60% of the suggestions, claims and congratulations within a maximum period of 10 calendar days from its presentation. The average response time of the suggestions, claims and congratulations will be 15 calendar days from its presentation.
  • Remedial measures: those who consider that any of the commitments previously collected have not been fulfilled, may communicate it through the Foundation's Suggestions and Claims System. In the event of non-compliance, a letter will be sent informing them of the reasons for which the commitment could not be fulfilled, as well as of the measures adopted to correct the detected deficiency, if possible.